Principes en voorbeelden van logisch management in marketing en business 

(Klik op titels om bijdrage volledig te lezen)

De complexe en snel veranderende omgevingsrealiteit vraagt dat managers moeten denken vanuit verschillende tijdsperspectieven. In eerste instantie moet een manager een eigen strategie ontwikkelen en het tempo van veranderingen bepalen, gebaseerd op de observatie wat hij weet over het verleden en heden ("wat was" en "wat is" filosofie/eerder...

Bedrijven moeten zich bijvoorbeeld bewust zijn van alle mogelijke signalen die door hun consumenten worden gebruikt. De "cognitive maps" (mentale representaties) van consumenten maken vaak deel uit van een meer holistische context, waarin ze worden geconfronteerd met veel complementaire en concurrerende productomgevingen, ervaringen en...

Elke context wordt maar goed gepreciseerd door het stellen van "alle" vragen die de context karakteriseren; wie, wat, waar, wanneer, waarom en hoe? Ook bij een marketing- of ander business probleem is het geen overbodige luxe om ze telkens te stellen. Vaak geven ze ook inzichten of voer voor sub-contexten die al heel wat succesvolle ondernemers tot...

Bedrijven in de praktijk zijn niet langer een verzameling van verschillende functionele expertises die men op een natuurlijke manier kan isoleren. Bovendien wordt de omgevingsrealiteit steeds holistischer, waarin met name economische, sociale, technologische, organisatorische .... veranderingen in elkaar verweven zijn. Veel managementproblemen en...

Privacybeleid Cookiebeleid