MISSION
LOGICAL MANAGEMENT PRINCIPLES
EXTRAS TO TEXTBOOKS AUTHOR (EXAMPLES, TESTS, ...)
AUDIT (NL):TEST UW BEDRIJF
AUDIT (E):TEST YOUR COMPANY
ENTREPRENEURIAL MARKETING EXAMPLES

                                                           
OOK VBN. IN NEDERLANDS: ONDERAAN DEZE PAG.

EXAMPLE 1: AMAZON

Amazon’s business partner model: a nice example of how to make moves to new markets in an efficient way

(based on case from http://renewableplus.blogspot.be)


ALSO READ JEF BEZOS (CEO Amazon) Think big, start small and scale fast competency  
http://read.bi/168PdZq
************************************************************* 

EXAMPLE 2: PEPSI

See how Pepsi redefined a context: making drink buying a social experience

http://bit.ly/ihMcN2

**************************************************************

EXAMPLE 3: ADIDAS

See how Adidas is very flexible in its marketing and integrates topics
(such as people stress) in their marketing story
=> boxing bags in Chinese subways

http://bit.ly/pQvoDc

**************************************************************
EXAMPLE 4: REVOLIGHTS

 
See how Kent Frankovitch perfectly focuses on key numbers (cause) in his storytelling

• Only 1% of all trips are by bike

• 1 in 5 don’t ride due to darkness

• 70% of injuries due to side visibility

 

 

• More than half of bike fatalities at night

Commenting these facts, he builds his vision and finally shows his creation:
http://bit.ly/ZqB3kD 

 


VOORBEELDEN IN NEDERLANDS


VOORBEELD 1: TEN CATE

Hoe Ten Cate via continue uitdieping van “klantwaarde” de weg naar nieuwe markten vindt
(extract uit www.tencate.com)

********************************************************
VOORBEELD 2: DE LIJN


De Lijn is al geruime tijd bezig met sterke storytelling: van "verplaats je in groep" tot "laat je

stress thuis". De zin van het stressventje "hier nen euro" is in korte tijd in de geheugens gegrift. 

Of hoe verschillende contextuele thema's de Lijn aan ondernemende marketing laat doen.

http://bit.ly/109itYt

********************************************
VOORBEELD 3: GENERAL ELECTRIC


Zie hoe GE haar marketeers nieuwe taken geeft en evolueert van traditionele naar

ondernemersgerichte marketing.

http://bit.ly/10ZjQce

********************************************
VOORBEELD 4: BPOST

Zie hoe Bpost haar postbodes nieuwe taken wil geven en zo aan meer ondernemende
marketing wil doen. Men wil hiervoor terugvallen op eigen sterktes (het netwerk) en  
werken voor partners.

http://bit.ly/14gOT4u 

********************************************
VOORBEELD 5: NISSAN

Zie hoe Nissan meer aan ondernemende (dynamische) marketing wil doen via storytelling

http://bit.ly/PTQJH8